
Bilim ve teknolojide yaşanan hızlı değişim, bireyin ve toplumun değişen ihtiyaçları, öğrenme öğretme teori ve yaklaşımlarındaki yenilik ve gelişmeler öğrencilerimizden beklentilerimizi şekillendirmektedir. Bilgiyi üreten, hayatta işlevsel olarak kullanabilen, problem çözebilen, eleştirel düşünen, girişimci, kararlı, iletişim becerilerine sahip, empati yapabilen, topluma ve kültüre katkı sağlayan nitelikte bireylere ihtiyaç duyulmaktadır. Bu niteliklerle donatılmış bireylerin yetişmesine hizmet edecek eğitim öğretim faaliyetleri sadece bilgi aktaran değil bireysel farklılıkları dikkate alan, değer ve beceri kazandırma hedefli olmalıdır. Üst bilişsel becerileri kullanabilen, kalıcı öğrenmeyi içselleştiren, önceki öğrenmeleri ile ilişki kurabilen, disiplinler arası düşünebilen bireyler yetiştirmek amaçlanmıştır.
İlkokulu tamamlayan öğrencilerin gelişim düzeyine ve kendi bireyselliğine uygun olarak öz güven ve öz disipline sahip, gündelik hayatta ihtiyaç duyacağı temel düzeyde sözel, sayısal ve bilimsel akıl yürütme ile sosyal becerileri ve estetik duyarlılığı kazanmış, bunları etkin bir şekilde kullanarak sağlıklı hayat yönelimli bireyler olmalarını sağlamak hedeflenmektedir.