GENEL

Bilim ve teknolojide yaşanan hızlı değişim, bireyin ve toplumun değişen ihtiyaçları, öğrenme öğretme teori ve yaklaşımlarındaki yenilik ve gelişmeler öğrencilerimizden beklentilerimizi şekillendirmektedir. Bilgiyi üreten, hayatta işlevsel olarak kullanabilen, problem çözebilen, eleştirel düşünen, girişimci, kararlı, iletişim becerilerine sahip, empati yapabilen, topluma ve kültüre katkı sağlayan nitelikte bireylere ihtiyaç duyulmaktadır. Bu niteliklerle donatılmış bireylerin yetişmesine hizmet edecek eğitim öğretim faaliyetleri sadece bilgi aktaran değil bireysel farklılıkları dikkate alan, değer ve beceri kazandırma hedefli olmalıdır. Üst bilişsel becerileri kullanabilen, kalıcı öğrenmeyi içselleştiren, önceki öğrenmeleri ile ilişki kurabilen, disiplinler arası düşünebilen bireyler yetiştirmek amaçlanmıştır.

Liseyi tamamlayan öğrencilerin ana dilinde ve en az bir yabancı dilde okuma, yazma ve konuşma alanında yetkinleşen, meslek seçimi konusunda bilinçlenen, akademik ve sosyal anlamda yüksek öğretime hazır, teknolojiyi iyi kullanabilen bireyler olmaları hedeflenmektedir.

LİSE PDR

Rehberliğin nihai amacı bireyin kendisini tanıması ve gerçekleştirmesidir. Bu amaç doğrultusunda TED Darıca Kolejinde her öğrencinin duyuşsal, bilişsel ve sosyal gelişimini önemseyen; kişisel, mesleki ve eğitsel rehberlik çalışmalarını benimseyen gelişimsel rehberlik modeli esas alınmıştır.

Bu yaklaşımın öncülüğünde öğrencilerimize yönelik kendini tanıyan, kendini gerçekleştirme yönünde ilerleyen, çevresiyle etkileşim içerisinde olan, çözüm odaklı, atılgan, ilgi ve yeteneklerini keşfeden, duygu ve düşüncelerinin farkında olan ve doğru ifade edebilen, psikolojik olarak dayanıklı, bireyler olabilmeleri için yaş ve gelişim özelliklerine göre bireysel görüşmeler ve grup etkinlikleri yapılmaktadır.

Sene başında belirlenen akademik planlamaya göre grup çalışmaları, seminerler, atölye çalışmaları, kamp programları, geziler planlanmaktadır. Grup çalışmaları ve seminerler iki haftada bir bazen sınıfların tamamıyla bazen özgül bir duruma göre gönüllü gruplar halinde gerçekleştirilmektedir.

Darıca TED Kolejinde velilerle düzenli görüşmeler planlanır. Bu görüşmelerde öğrencilerimizin gelişimi ile ilgili durumları çözüm odaklı yaklaşım perspektifinden danışmanlık hizmeti sunarak gerçekleştirilir. Çocuklarımızın gelişim seyriyle ilgili en önemli paydaşımız olan velilerimiz sıklıkla bilgilendirilirken; ebeveynlere yönelik etkinlik, seminer çalışmaları ve bireysel danışma ile de bu süreç desteklenmektedir.

Okulumuzun rehberlik faaliyetleri;

Öğrenci Tanıma Çalışmaları: Öğrencilerimizi daha iyi tanımak amaçlı bireyi tanıma teknikleri uygulanır. Öğrenci Bilgi Formu, Öğrenci Ön Görüşme Formu, Yaşam Pencerem, Bana Kendini Anlat gibi bireyi tanıma teknikleri uygulanır. Teknikler bir araç olarak kullanılır. Bu tanıma süreçleri doğal gözlem, yapılandırılmış gözlem, sınıf grubu etkinlikleri, drama çalışmaları ile desteklenir.

Mesleki Rehberlik Çalışmaları: Kariyer günleri düzenlenerek meslek tanıtımı ve meslek uzmanlarının okula davet edilerek sempozyum ve seminerler gerçekleştirilir. Öğrencilerin kendilerini daha iyi tanıyabilmeleri için Holland Mesleki Yönelim Envanterleri, Mesleki Olgunluk Testi, Akademik Benlik Kavramı Ölçeği, Mesleki Yönelim Envanteri, Kendini Değerlendirme Ölçekleri uygulanarak yönlendirmeler yapılmaktadır. “Mesleki Gölge Programı” ile öğrencilerimize merak ettikleri ve ilgi duydukları meslekleri meslek uzmanları ile bir gün geçirerek tanıma fırsatı verilir.

Sınava Hazırlık Çalışmaları:

Öğrencilerimizin sınav süreçlerini sağlıklı ve verimli bir şekilde geçirmeleri için bireye özgü ders çalışma programları yapılır. Bu programlar yapılmadan önce ders çalışma alışkanlıklarını yordamak için Başarısızlık Nedenleri Anketi, Verimli Çalışma Kontrol Listesi Envanterleri süreç içerisinde ön test ve son test olarak uygulanıp öğrencilere geri bildirim verilir. Sınav Kaygısı Envanteri uygulanarak, sınav kaygısı yaşayan öğrenciler tespit edilir gerekli müdahaleler yapılarak öğrencilerin sınavla sağlıklı baş etmesi için destek verilir.

 

Kamp Programları:

Verimli çalışma alışkanlığı kazanmak için okul içerisinde veya farklı bir mekânda yürütülen çalışmalarla öğrencilerde öz düzenleme becerilerinin geliştirmeleri hedeflenir.

Tercih ve Kariyer Danışmanlığı: Sene içerisinde üniversite, bölümler, meslekler hakkında bilgilendirici çalışmalar yapılır. Tercih zamanında öğrencinin tüm tanıma süreçleri göz önünde bulundurularak danışmanlık süreci yürütülür.

Üniversite Tanıtım Gezileri: Öğrencilerin üniversitelerle ilgili bilgi sahibi olabilmesi için geziler düzenlenir.

Değerler Eğitimi: Değerler eğitimi kapsamında grup çalışmaları, yaratıcı drama, eğitim odaklı oyunlar akademik planlama eşliğinde uygulanır.

Koruyucu ve Önleyici Bilgilendirme Çalışmaları: İstenmeyen durumlar için önceden eylem planı hazırlanır. Öğretmen ve idare ile paylaşılır. Herhangi bir kriz durumunda yapılacak adımlar uygulanması hedeflenir.

 

Velilere Yönelik

Veli Tanıma Çalışmaları: Sene başında veli tanışma toplantısı düzenlenir sonrasında velilerimiz randevu sistemi ile okula davet edilir.

Atölye ve Seminerler: Okulumuzda sene başında rehberlik ihtiyaç anketi uygulanır. Bu anketin verilerine göre velilerimize ihtiyaç duydukları alanlarda atölye ve seminer yapılır.

Bireysel Rehberlik Desteği: Velilerimiz çocukları ile ilgili danışmak istedikleri konularda bireysel randevu ayarlanarak öğrenci odaklı aile rehberliği hizmeti verilir.

Öğretmenlere Yönelik

Seminer ve destek gereken konularda görüşmeler yapılır.

 

BRANŞ DERSLERİ

  • Türk Dili ve Edebiyatı
  • Matematik
  • Fizik
  • Kimya
  • Biyoloji
  • İngilizce
  • İkinci Yabancı Dil
  • Tarih-T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük
  • Coğrafya
  • Felsefe
  • Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi
  • Görsel Sanatlar
  • Müzik
  • Beden Eğitimi

 

YABANCI DİL POLİTİKAMIZ

TED Darıca Kolejinde yabancı dil öğretim süreci anaokulundan başlayarak lise kademesi sonuna kadar yoğun bir şekilde yürütülür. Öğretim sürecimizin temel hedefi öğrencilerimizin yaş düzeyine uygun olarak dilin dört becerisini (dinleme, konuşma, okuma, yazma) edinmeleri ve öğrendikleri dili günlük hayatta ve akademik yaşamlarında etkin olarak kullanmalarını sağlamaktır. Yabancı dil programımız CEFR (Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı) çerçevesinde hazırlanmıştır. Yabancı dil derslerinde öğrenci yaş düzeyine uygun öğretim yöntem-teknikleri kullanılarak ve uygun öğrenme ortamları sunularak öğrencilerimizin yabancı dili yaşayarak öğrenmeleri sağlanır. Öğrencilerimizin küçük yaşlardan itibaren okuma alışkanlığı kazanmalarını sağlamak amacıyla çeşitli çevrimiçi okuma platformları kullanılır. Öğrencilerimizin dil seviyelerini uluslararası standartlara uygun olarak ölçmek amacıyla okulumuzda Cambridge ESOL, Goethe-Zertifikat: Fit in Deutsch gibi sınavlar uygulanmaktadır.

 

TED Darıca Koleji Özel Anadolu Lisesi öğrencileri ilkokul-ortaokul programının devamı olarak 9. sınıf itibariyle İngilizce ve ikinci yabancı dil eğitimlerine devam ederler. Öğrencilerimizin yabancı dilde sosyal ve akademik hayatlarında kendilerini yazılı ve sözlü olarak rahatlıkla ifade edebilmeleri hedeflenmektedir. İngilizce dersleri öğrencilerimizin eleştirel ve analitik düşünme, dijital okuryazarlık, problem çözme gibi 21. yüzyıl becerilerini destekleyecek şekilde tasarlanmıştır. Akademik yılın başında ve sonunda yapılan İngilizce sınavlar ile öğrencilerin hazır bulunuşlukları, sene sonu dil gelişimleri ve öğrenme ihtiyaçları belirlenir. Öğrencilerimiz Cambridge ESOL gibi sınavlarına katılarak uluslararası standartlarda dil seviyelerini belgelendirme imkanına sahiptirler.

 

TED Darıca Koleji İkinci Yabancı Dil Eğitimi

TED Darıca Koleji olarak öğrencilerimizi yabancı dil öğrenmeyi sevmelerini ve farklı kültürleri tanımalarına olanak sağlamayı hedeflemekteyiz. Okulumuzda ortaokul ve lise kademelerinde ikinci yabancı dil olarak Almanca dersleri sunulmaktadır.

Almanca eğitim programı CEFR (Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı) çerçevesine uygun hazırlanmaktadır. Öğrencilerimizin Almanca dört temel becerisini geliştirerek dili etkin olarak kullanabilmelerini hedeflenmektedir. Çağdaş öğretim yöntem ve teknikleri ile hazırlanan dersler teknolojik araçlar ile desteklenerek eğlenceli bir öğretim ortamı sunulmaktadır. Ders dışı etkinliklerle öğrenilen dilin kullanımı desteklenmektedir. Öğrencilerimiz Goethe-Zertifikat: Fit in Deutsch (A1-A2) sınavlarına girerek dil seviyelerini yurt dışı merkezler aracılığıyla belgelendirme imkanına sahiptirler.

 

ÖLÇME DEĞERLENDİRME

Lise dönemi, öğrencilerin ortaokulda edindikleri bilgi ve becerileri geliştirerek akademik ve kişisel kimliklerini pekiştirdikleri, geleceğe dair hedeflerini belirledikleri kritik bir aşamadır. Bu dönemdeki eğitim programları, orta öğretim sonrası yüksek öğretimine geçerken eğitim ve kariyer seçeneklerine hazırlık odaklı olarak tasarlanmaktadır. Lise düzeyinde öğrencilerin gelişimini desteklemek için ölçme ve değerlendirme yaklaşımları da bu amaca uygun şekilde çeşitlendirilmektedir.

Temel İlkeler ve Amaçlar

  • Öğrenme Hedeflerini Belirleme: Eğitim-öğretim hedeflerinin belirlenmesinde doğru ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını kullanmak çok önemlidir. Bu hedefler, belirlenirken öğrencilerin bilgi düzeyleri, beceri kazanımları ve eğitim anlayışları temel alınır.
  • Öğrenci Gelişimini İzleme: Ölçme ve değerlendirmenin sürekliliği, öğrenci gelişimini takip etmeyi sağlar. Sürekli ölçümlerin süreç içerisinde değerlendirilmesi, öğrencilerin eksik kazanımlarının ve zayıf yönlerinin belirlenmesini buna bağlı olarak bireysel ihtiyaçlarına odaklanılmasını sağlar.
  • Birey veya Grup Performansı Hakkında Anlık Geribildirim Sağlama: Gerçek zamanlı geri bildirimler ile öğrencilerin güçlü yönlerinin vurgulanması ve gelişim alanlarının belirlenmesi amaçlanır.
  • Öğretim Yöntemlerini İyileştirme: Değerlendirme sonuçları, öğretmenlere hangi konu ve kazanımlarda daha fazla vurgu yapmaları gerektiği konusunda rehberlik eder. Bu sayede eğitim süreçlerini sürekli olarak iyileştirilir.
  • Standartlara Uygunluğu Değerlendirme: Belirlenen standartlara uygunluğu değerlendirme, belirli beceri düzeyleri, bilgi seviyeleri veya performans standartlarına ne kadar uyulduğunu belirleme amacını taşır.

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Etik ve Adil Değerlendirme: Ölçme ve değerlendirme, eğitimdeki başarıyı ölçmek, öğrenci gelişimini izlemek ve öğretim süreçlerini iyileştirmek için kritik bir rol oynar. Ancak, bu sürecin etkili olabilmesi için dengeli, adil ve öğrenci odaklı bir yaklaşım benimsemek önemlidir. Her öğrenciye eşit fırsatlar tanıyan, önyargısız ve şeffaf bir değerlendirme sistemi ile değerlendirme yapılır.

Süreç Değerlendirme: Süreç değerlendirme, öğrencilerin öğrenme süreçlerini izlemek ve değerlendirmek amacıyla kullanılan çeşitli yöntemleri kapsar. Bu yöntemler, öğrencilerin sürekli olarak izlenmesini ve öğrenme süreçlerinin her aşamasında geri bildirim almasını sağlar. Süreç değerlendirme, öğrencilerin gelişimini desteklemek ve öğretim stratejilerini dinamik bir şekilde ayarlamak için kritik bir rol oynar.

Formatif Değerlendirme: Öğrenme süreci devam ederken öğrenci performansını izlemek ve geri bildirim sağlamak amacıyla kullanılır. Öğrencilere düzenli olarak geri bildirimde bulunma, öğrenmeyi iyileştirmeye yöneliktir.

Summatif Değerlendirme: Bir öğrencinin belirli bir dönemde veya öğrenme sürecinin sonunda edindiği bilgiyi ölçen bir değerlendirme türüdür. Her dönem için dönem sonu sınav sonuçlarının çok yönlü değerlendirilmesini içerir.

Sınıf İçi Etkinlikler: Ders sırasında gerçekleştirilen kısa testler, sınıf içi tartışmalar ve grup çalışmaları gibi etkinlikleri kapsar. Bu etkinlikler, öğretmenlerin öğrencilerin konuyu ne kadar anladığını değerlendirmesine yardımcı olur.

Performans Görevleri: Öğrencilerin belirli bir görevi gerçekleştirmelerini gerektiren değerlendirme yöntemidir. Proje tabanlı öğrenme, sunumlar ve laboratuvar çalışmaları ile desteklenerek öğrencilerin farklı becerileri edinmeleri amaçlanır.

Merkezi Sınavlara Hazırlık

Merkezi sınavlara yönelik stratejik bir planlama yapılır. Bu plan, öğrencilerin eksiklerini belirlemek ve bu eksikleri gidermeye yönelik çalışmalar yapmak için kullanılır. Öğrencilere gerçek sınav koşullarında deneme sınavları yapılarak sınav tecrübesi kazandırılır. Bu, öğrencilerin sınav stresini azaltmalarına ve zaman yönetimi becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur.

Sınavlara yönelik ek dersler ve etütler düzenlenerek öğrencilerin eksik olduğu konulara odaklanmaları sağlanır.

Ölçme ve değerlendirme çalışmaları ile öğrencilerin akademik ve sosyal gelişimleri sürekli izlenir ve değerlendirilir. Öğrencilerin başarılarını ve gelişimlerini görmelerini sağlanarak öğrenmeye karşı motivasyonları artırılır.

K12Net sistemi üzerinden ebeveynlere çocuklarının eğitim süreçleri hakkında düzenli bilgi verilerek onların sürece daha aktif katılımını sağlanır.

Öğrenci merkezli, kapsayıcı ve yenilikçi yöntemlerle eğitimde kaliteyi artırmak hedeflenmektedir. Öğretmenler, öğrenciler ve ebeveynler arasında etkili bir iletişim ve iş birliği ortamı oluşturulur, böylece öğrencilerin eğitim yolculuklarında daha başarılı olmalarına yardımcı olunur.